Kosvoice / Ζήκος ο λύκος: Σε καιρό καραμπίνας (Μιχάλης Καζάζης) / Ανθούλα Δημητρακιού / 18 Απριλίου 2022
Περιγραφή
Ο Ζήκος είναι ένας πολύ συναισθηματικός και ιδιαίτερος λύκος που ζει σε ένα δάσος με την αγαπημένη του. Η ζωή στο δάσος κυλάει ήρεμα και ομαλά για όλα τα ζωάκια, μικρά και μεγάλα. Ένα βράδυ ο Ζήκος αποφασίζει να απομακρυνθεί από την αγαπημένη του και τη φωλιά τους, καθώς θέλει να τις μαζέψει τις πιο νόστιμες φράουλες και να της τις προσφέρει. Η νύχτα όμως εκείνη ήταν πολύ διαφορετική για όλους. Περίεργα φώτα αυτοκινήτων και γαυγίσματα κυνηγόσκυλων έσπασαν τη σιωπή της νύχτας. Όλα τα ζώα ήταν σε ταραχή. Κηρύχθηκε αμέσως κατάσταση έκτακτης καραμπίνας στο δάσος και όλοι έτρεξαν να κρυφτούν στις φωλιές τους. Ο Ζήκος όμως είναι ήδη πολύ μακριά. Άραγε θα μπορέσει να ξεφύγει από το επικίνδυνο αδιέξοδο που θα βρεθεί;
Κριτική
Το βιβλίο αποτελεί ένα σημαντικό μέσο για να εισαχθεί το παιδί στη νέα πραγματικότητα που ταλανίζει την εποχή μας και σχετίζεται με την καραντίνα και τον εγκλεισμό ενόψει κινδύνων σχετικών με την υγεία μας τα τελευταία δύο χρόνια. Μέσα από μία ευφάνταστη και δημιουργική ιστορία ο μικρός μαθητής διδάσκεται πόσο σημαντικός είναι ο εγκλεισμός κάτω από κρίσιμες συνθήκες και πόσο σπουδαίο είναι σε αυτές τις στιγμές όλοι να γινόμαστε ένα και να βοηθάμε ο ένας τον άλλον. Το βιβλίο προάγει την αξία της φιλίας και της συνεργατικότητας μέσα από πρωταγωνιστές πολύ διαφορετικούς αλλά με κοινό στόχο, το καλό της κοινότητας. Η γλώσσα, το λεξιλόγιο και το ύφος είναι απλά και λιτά, πολύ κατανοητά για όλους. Ταυτόχρονα, το βιβλίο έχει συμβολικό χαρακτήρα περνώντας με έμμεσο τρόπο κοινωνικά μηνύματα της εποχής. Διαθέτει εικόνες που βοηθούν στην ευρύτερη κατανόηση της ιστορίας.
Εφαρμογή στην τάξη
Ο εκπαιδευτικός αναδεικνύει ένα πρόβλημα στην τάξη, για παράδειγμα ένα αδιέξοδο στο οποίο έχει βρεθεί κάποιος μαθητής και παροτρύνει τα παιδιά να προσπαθήσουν να λύσουν αυτή την κρίσιμη κατάσταση σαν μία ομάδα.
Παρότρυνση των μαθητών να εξωτερικεύσουν τα συναισθήματα που βίωσαν στη διάρκεια της καραντίνας μέσα από κείμενα ή ζωγραφιές και συζήτηση για την όλη κατάσταση που επικρατεί τα δύο τελευταία χρόνια.
Ο εκπαιδευτικός θίγει το ζήτημα της διαφορετικότητας μεταξύ των μαθητών και παροτρύνει τα παιδιά να γράψουν τι πιστεύουν για τους συμμαθητές τους. Έπειτα ο ίδιος με αφορμή αυτό αναδεικνύει τη διαφορετικότητα του καθενός αλλά και σε συνδυασμό με την πρώτη εφαρμογή τονίζει πως η συσπείρωση διαφορετικών ατόμων μπροστά στο κοινό καλό έχει σχεδόν πάντα επιτυχία.
Πηγή:
In Same Category
- Ο Αναγνώστης / Για ένα ποδήλατο / Εύη Γερασίμου-Καλλιγά / Οκτώβριος 2024
- Σκεπτικό βράβευσης White Ravens 2024 (αγγλικά) / Το κοτσύφι
- Διάστιχο / Ελένη Γεωργοστάθη: «Φίλοι δεμένοι με κλωστή» / Κατερίνα Ζαμαρία / 19 Σεπτεμβρίου 2024
- Ο Αναγνώστης / Μικρά κριτικά εικονογραφημένα… με δυο λόγια / Μαρίζα Ντεκάστρο / Σεπτεμβριος 2024
- efsyn.gr / «Μια φωλιά για μένα» της Βαλεντίνας Παπαδημητράκη / Μαρία Μυστακίδου / 3 Μαρτίου 2024