Η Μαρία Τοπάλη για την ΕΡΙΚΑ

Η Μαρία Τοπάλη γράφει για το προσφυγικό με αφορμή την Ημέρα Ολοκαυτώματος και το βιβλίο ΕΡΙΚΑ

...Πρέπει, άραγε, να συζητάμε με τα παιδιά, στα οποία το βιβλίο αυτό απευθύνεται, τέτοιες ιστορίες; Πρέπει να τις διδάσκονται στο σχολείο; Στο χρήσιμο επίμετρό της η παιδαγωγός και κριτικός λογοτεχνίας για παιδιά Μαρίζα Ντεκάστρο επιχειρεί να παρουσιάσει συνοπτικά αλλά χωρίς υπεκφυγές τη σχετική προβληματική, παίρνοντας θέση υπέρ της συζήτησης με τα παιδιά των γεγονότων αυτών, «όσο τραυματικά κι αν είναι». Οι μαθητές των σχολείων στην ελληνική επικράτεια δεν διδάσκονται, πάντως, το Ολοκαύτωμα – σπανίως άλλωστε φτάνουν καν να διατρέξουν στο μάθημα της Ιστορίας τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Το Εβραϊκό Μουσείο της Αθήνας, ωστόσο, με τα εκπαιδευτικά του προγράμματα για καθηγητές και μαθητές δέχθηκε από το 2014 μέχρι σήμερα, κατά προσέγγιση, 80 σχολεία και περίπου 3.000 μαθητές κατ’ έτος, ενώ περίπου αντίστοιχοι, με ελαφρά απόκλιση προς τα κάτω, είναι οι αριθμοί και για το Εβραϊκό Μουσείο της Θεσσαλονίκης. Πρόκειται, και στις δυο περιπτώσεις, για μαθητές των δύο τελευταίων τάξεων του Δημοτικού, καθώς και του Γυμνασίου και του Λυκείου. Το υπό ανέγερση Μουσείο για το Ολοκαύτωμα στη Θεσσαλονίκη εύλογα αναμένεται να αλλάξει ριζικά το τοπίο και στο ζήτημα αυτό.

Διαβάστε όλο το άρθρο ΕΔΩ